Postare de postare „officială”

De când cu englezismele astea ce ne invadează limba dulce ca mierea, pe numele ei mic, româna, vorbitorii ei cei inventivi s-au gândit că e mai bine să o umpli cu spoieli decât să spui lucrurilor pe nume. Că deh sună mai bine în engleză.

Știți ce-i ăla un Cleaning Manager? Dar un Sales Assistant? Nu?… Primul este femeia de serviciu, șefă peste mături, praf și vreo două sute de gândaci, iar al doilea e un fel de băgător de seamă într-un magazin – de obicei ăla care vine să te întrebe dacă te poate ajuta cu ceva în timp ce tu te gândești ce chiloți să-ți iei și n-ai chef de socializare.

Pe același principiu funcționează uneori și lumea virtuală de pe la noi. De exemplu, termenul „official” în denumirea unui cont pe rețelele de socializare ar trebui să transmită pulimii, că tu ești o mare vedetă și ca să te distanțezi de fake-urile ordinare ce inundă internetul, îți intitulezi contul ca fiind unul oficial de oficial. Poate acasă la ea, prin USA, mai merge tactica asta, însă când te afișezi „official” în Românikistan, unde nici dracu nu s-ar gândi vreodată sa te copieze (pentru ca în realitate ești un nimeni), nu faci decât să-ți atribui un statut de nimeni „mai altfel” ambalat în hârtie igienică.

Vezi și:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.