Aceste comunicări sunt de fapt patru documente (înștiințări) care presupun: depunerea unei comunicări de începere la Primărie, depunerea unei comunicări similare la Inspectoratul Teritorial în Construcții (ITC), plata taxei de 0,1% din valoarea investiției către ITC (prin transfer bancar), depunerea unei comunicări de finalizare la Primărie și depunerea unei comunicări similare la ITC, alături de dovada plații taxei mai sus amintite.
Având în vedere faptul că investiția nu era cine știe ce, adică nu s-ar fi deplasat nici dracu să-ți verifice șantierul pentru un gard, care uneori poate fi instalat în 1-2 zile, cei de la Primărie mi-au dat de înțeles că pot sări peste etapa comunicărilor către ITC, dar să plătesc totuși taxa aia… Ei bine, n-am făcut-o. Dacă se poate trece peste etapa aia, se poate trece cu totul (adică și fără taxă)… Voi plăti astfel de taxe când instituțiile din România vor învăța să comunice electronic între ele, în așa fel încât omul de rând să nu mai care hârtii de la una la alta.
Revenind la comunicările către Primărie, trebuie menționat faptul că începutul lucrărilor de construire trebuie anunțat cu 10 zile înainte, motiv pentru care, indiferent că începeam propriu-zis construirea gardului sau nu, am depus această înștiințare în ziua în care am ridicat autorizația.
ATENȚIE: o serie de aspecte privind autorizarea executării lucrărilor de construcții au fost îmbunătățite prin actualizarea substanțială a Legii nr. 50/1991, la finele anului 2019. Articolul de mai sus reflectă starea de fapt existentă la data publicării lui.
Last Updated on 03.03.2022 by Mugo