Mă simt acasă printre copaci ~ Tolkien
Gard

Certificatul de Urbanism

Conform legii Certificatul de Urbanism este actul de informare prin care administrația publică locală (…), în conformitate cu planurile urbanistice și ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate și aprobate potrivit legii, fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor existente la data solicitării și stabilesc cerințele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcție de specificul amplasamentului, precum și lista cuprinzând avizele și acordurile legale, necesare în vedera autorizării (Legea 50/1991).

Cu alte cuvinte nu te poți apuca să construiești ce vrei de capul tău și mai întâi trebuie să îți faci o idee despre cum se construiește în zonă. Din acest motiv un (de informare) e necesar înainte de cumpărarea terenului. Cel mai simplu exemplu: tu poate îți dorești un palat cu 10 etaje însă în zona în care se află terenul, Planul Urbanistic Zonal permite construirea de imobile cu doar 2 nivele.

Certificatul de Urbanism se emite în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii, menționându-se în mod obligatoriu scopul emiterii acestuia. Acest certificat nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcții.

Conform primăriei* de care aparține terenul, acestea sunt documentele necesare emiterii Certificatului de Urbanism:

Cerere pentru emiterea Certificatului de Urbanism completată în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cu elementele de identificare ale solicitantului și imobilului, precum și cu precizarea scopului solicitării actului;

O cerere standard care se poate descarcă de pe website-ul primăriei sau se poate completa pe loc dacă ai celelalte documente din listă.

Planuri topografice sau cadastrale la scările 1:500, 1:2.000 sau 1:10.000, după caz, vizate de Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară al județului sau al municipiului București, după caz, cu indicarea imobilului – teren și/sau construcții (2 exemplare);

În mod obișnuit aceste planuri se obțin de la fostul proprietar odată cu documentația cadastrală și istoricul terenului (eu așa le-am obținut) însă se pot obține și contra-cost de la „unitatea teritorială specializată care le gestionează”, în cazul meu .

Extras ortofoplan eliberat de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI Ilfov)

Aici am avut o problemă. N-am știut ce este acest document până ce nu am ajuns la primărie. Am înțeles că se poate obține și de la un cadastrist autorizat (nu neapărat de la OCPI). Cu ajutorul unor oameni binevoitori (consilierul-de-treabă plus colegii săi), am găsit prin primărie (lucra acolo sau făcea afaceri cu primăria, habar nu am) un cadastrist autorizat, care pentru 75 lei mi-a dat ortofotoplanul pe loc. Acesta e un fel de încadrare cu roșu a marginilor terenului pe o hartă de tip Google Maps. Dacă alegeam să-l ridic de la OCPI Ilfov, m-ar fi costat mai puțin, dar asta ar fi însemnat pentru mine alte drumuri și timp pierdut.

(actualizat);

Acesta se obține online ori de câte ori este nevoie (are valabilitate 30 zile) și costa 20 lei. Adresa de la care se poate obține este: http://epay.ancpi.ro/

Documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (în copie).

Eu am plătit 12 lei. Valoarea taxei variază în funcție de dimensiunea imobilului și dacă cel care face cererea este persoană fizică sau juridică.

Cu cât ai mai multe utilități în zonă cu atât mai multe avize vei avea de luat. De asemenea, numărul avizelor variază și în funcție de complexitatea construcției.

În urma obținerii Certificatului de Urbanism eu trebuia să obțin 3 avize: de la mediu, care e aproape obligatoriu în majoritatea construcțiilor, pentru energie electrică și pentru gaze. Mai multe despre asta aici.

 

* există variațiuni pe aceasta temă de la o primărie la alta.

Spune-ți părerea!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: