Avizul pentru gaze

Mai întâi a trebuit să aflu care este furnizorul de de care aparțin. Nu pentru că terenul ar fi avut această facilitate ci pentru că pe la drumul principal trecea o țeavă de .

După ce am aflat că S.R.L. este firma care gestionează gazele în vecinătatea terenului, am intrat pe website-ul lor ca să caut documentele necesare obținerii unui . Nu am găsit nimic despre acest subiect, motiv pentru care le-am cerut detalii folosind formularul de pe pagina de contact.

Cum nu am primit niciun feedback timp de o săptămână, m-am dus să mă interesez la sediul central al firmei situat pe Str. Vasile Alecsandri, Nr. 4, clădirea The Landmark, Corp A, Et. 2, Zona 3, Sector 1, București.

Acolo am fost întrebat de ce nu m-am dus la sediul local al firmei. Am răspuns sincer că nu cunosc bine zona, că nu apărea nicăieri pe website că ar exista așa ceva și că nici nu am găsit date despre avize cum am văzut la alte firme de distribuție a gazelor (mai user-friendly, am adăugat eu în minte). M-au pus să fac o cerere de mână. Am atașat la cerere dosarul făcut de firma de arhitectură și am plecat de acolo cu gândul că măcar am încercat…

După o zi am primit pe e-mail factura pentru aviz „Tarif aviz amplasament: 257,65 lei”, iar peste 5 zile am fost chemat să ridic avizul favorabil. Dintre toate avizele luate acesta a fost cel mai scump dar și cel obținut cel mai rapid.

Din el am aflat că țeava de gaze intrase și pe strada mea până pe la jumătate, grație unui vecin care se branșase de curând.

După o lună și jumătate, am primit răspuns la solicitarea trimisă folosind pagina de contact, în care mi s-a pus la dispoziție o copie scanată după „Solicitare pentru acordarea avizului în vederea autorizării executării construcțiilor amplasate în vecinătatea obiectivelor/sistemelor, aflate în exploatarea PREMIER ENERGY S.R.L.”.

Conform solicitării, acestea erau actele necesare:

  • Certificat de Urbanism (copie);
  • Memoriu tehnic privind lucrarea de construcție pentru care se solicita avizul;
  • Plan de încadrare în zona, scara 1:5000 (două exemplare, cu viză spre neschimbare);
  • Plan de situație, scara 1:1000 (două exemplare, cu viză spre neschimbare);
  • Alte acte (copii): CI, extras de carte funciară, acte de proprietate.

Le aveam pe toate în documentația făcută de firma de arhitectură.

ATENȚIE: o serie de aspecte privind autorizarea executării lucrărilor de construcții au fost îmbunătățite prin actualizarea substanțială a Legii nr. 50/1991, la finele anului 2019. Articolul de mai sus reflectă starea de fapt existentă la data publicării lui.