Aviz de mediu

Avizul de mediu (1) – 2019

Avizul de la mediu se ridică pentru Ilfov de la Agenția Pentru Protecția Mediului Ilfov () situată pe Aleea Lacul Morii Nr. 1 Sector 6, București. (adică pe malul Lacului Morii).

Traseul e următorul: la intrare, un portar îți notează seria cărții de identitate într-o condică, apoi te îndrumă undeva la etajul 2. Acolo găsești o canapea, un birou plin cu formulare și imediat în dreapta o cameră mică, unde te preia un consilier. Acesta iți verifică actele iar dacă nu sunt în regulă te trimite la plimbare, dacă sunt, te trimite să le depui la Registratură.

Eu aveam cererea incompletă. Noile cereri aveau și acceptul de procesare a datelor personale, deci trebuia refăcută după noul tipizat, însă bomboana de pe colivă a venit când mi-a spus că trebuie plătită taxa pentru în valoare de 100 lei. Eu dornic să o plătesc pe loc, sau online, dar nu, instituția trăiește încă în vremuri de mult apuse… Taxa nu se putea plăti decât la trezorerie prin poștă (comision 5 lei). Pe bune? În 2019?

Nu aveam ce face. Am mers la o poștă din apropiere (Poștă Română în sine e un fel de muzeu al comunismului), am stat și acolo la o coadă, am reușit să plătesc taxa, m-am întors, am refăcut cererea, am mai stat încă odată la coadă, la consilier și apoi la încă o coadă la Registratură.

Actele necesare au fost:

  • Cerere tip;
  • Notificare întocmită conform Anexei 1 la Ordinul nr. 135/2010;
  • (copie);
  • Planuri anexă la Certificatul de Urbanism (copii);
  • Chitanță pentru achitarea taxei.

Am așteptat aproape două săptămâni (asta era termenul standard de răspuns) și cu o zi înainte am sunat să văd stadiul cererii iar acesta era: „Veniți la noi sa luați o decizie…”.

Ok. Alt , dar de data asta am mers direct la consilierul care se ocupase de avizul meu, care mi-a înmânat o decizie în care scria că nu pot să-mi dea avizul pentru că în documentația depusă lipseau coordonatele stereo 70… și continuă doamna consilier: „fetele de la… ” nu știu ce departament, nu pot localiza terenul, mai ales ca în apropiere se află o rezervație naturală. Și mai spunea ea că aceste le obțin de la . După ce fac rost de ele să le depun tot la ea ca să meargă lucrurile mai repede (probabil registratura ca la orice instituție de stat e un fel de înfundătură).

Am sunat la primărie și primăria m-a trimis la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Ilfov (). Despre etapa asta aici.

Odată obținute coordonatele stereo, le-am dus la doamna consilier, care a mers cu mine la Registratură pentru a se sigura că ajung înapoi tot la ea.

Am mers apoi după alte 14 zile și am ridicat avizul, care nu arată ca cel de la gaze sau . Un aviz favorabil însemna de fapt „Clasificarea notificării”. În caz contrar ar fi trebuit să fac un studiu de impact asupra mediului (și sincer nu vreau să mai știu câte alte hârtii și drumuri mai erau necesare și pentru asta).

ATENȚIE: o serie de aspecte privind autorizarea executării lucrărilor de construcții au fost îmbunătățite prin actualizarea substanțială a Legii nr. 50/1991, la finele anului 2019. Articolul de mai sus reflectă starea de fapt existentă la data publicării lui.

Avizul de mediu (2) – 2020

Odată cu pandemia am fost surprins să pot obține un nou aviz de mediu exclusiv on-line.

Practic am trimis toată documentația necesară (ca la primul aviz) pe e-mail-ul de la secțiunea contact de pe -ul apmif.anpm.ro și am primit după 30 de zile avizul tot pe e-mail. Nu vă imaginați însă că totul a mers ca pe roate, fiecare etapă fiind acompaniată de telefoane, deoarece căsuța de poștă electronică a instituției avea o problemă cu conturile de outlook.com de pe care deși am putut trimite solicitarea, nu am primit înapoi nimic. Confirmarea de primire și numărul de înregistrare le-am obținut telefonic. Tot telefonic am fost contactat să adaug chitanța cu contravaloarea taxei pentru aviz – 100 lei, plătită de data asta prin transfer bancar (acum se poate plăti prin transfer bancar și la trezorerii). Avizul l-am primit numai după ce am folosit o adresa de e-mail Gmail, pentru a cere detalii despre stadiul cererii mele (trecuseră cele 30 de zile oficiale și eu nu primeam niciun feedback înapoi).

De asemenea, ca la orice instituție a statului, dimensiunea căsuței poștale era limitată la 10 Mb, motiv pentru care, pentru a putea trimite toate documentele am încărcat pe e-mail doar Cererea, Certificatul de Urbanism și Cartea de Identitate, iar restul de documente le-am atașat cu link în cloud.

Lasă un comentariu