Autorizația de Construire pentru puț și racord electric

A doua investiție serioasă pe care m-am gândit să o fac la terenul pe care îl dețin, situat undeva în jurul Bucureștiului, a fost forarea unui (pentru a avea apă menajeră – a doua pânză freatică) și racordarea la electricitate (pentru pompă de apă și altele).

În general, pentru a obține o ai nevoie de o serie de documente și avize (un dosar întreg) în funcție de natura construcției (investiției). Toate informațiile de care ai nevoie pentru această „aventură” se regăsesc în Certificatul de Urbanism (care nu e cel de informare ci unul specific investiției).

Pandemia din această perioadă a grăbit digitalizarea administrației publice și astfel pentru această Autorizației de construire am făcut doar jumătate din drumurile pe care le-am avut de făcut pentru gard. Cu toate acestea lucrurile nu stau pe roze întrucât conform Articolului 45 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de  construcții (republicată și actualizată 2020), primăriile trebuie să își înființeze la nivelul serviciilor de urbanism o Comisie pentru Acord Unic (CAU), care se ocupă, contra cost, cu procurarea avizelor din Certificatul de Urbanism de la furnizorii de utilități și instituțiile publice. Evident, primăria de care aparțin nu a înființat așa ceva deși a trecut aproape un an de la adoptarea legii.

După ce am obținut singur toate avizele cerute în Certificatul de Urbanism am încercat să le depun alături de Cererea pentru Autorizația de Construire, on-line. Am fost invitat de către să le depun „on-fizic”, în timpul orelor de program, cu excepția situației în care aș avea semnătura electronică, ceea ce desigur nu aveam pentru că nu sunt firma și nici PFA și depun acte la autorități din an în paște.

Pentru orice document emis de Serviciul Urbanism al primăriei se strâng documentele în dublu exemplar și se merge mai întâi la unul din tre consilierii acestui serviciu, pentru avizare. Acesta verifică documentația pe care vrei să o depui (întotdeauna însoțită de o cerere) și dacă totul este în regulă, avizează cererea semnând și scriind de mână indicații cu privire la valoarea vreunei . Mergi la casierie, plătești taxa, apoi faci o poză după chitanță și depui originalul cu tot cu cerere și cu documentele anexe la Registratură. Acolo ți se dă un număr de înregistrare cu termenul legal de răspuns (30 de zile).

După vreo două-trei săptămâni suni la Urbanism și întrebi care e stadiul cererii tale. Dacă ai noroc ea va fi gata înainte de termenul legal. Ridici apoi răspunsul tot Primărie de la un consilier al Serviciului Urbanism, care coboară la registratură, unde îți înapoiază dosarul depus, alături de Autorizația de Construire. Ce e important la acest dosar este faptul că Primăria pune câte o ștampilă de neschimbare pe documentele cheie (planuri de neschimbare, scheme ale instalațiilor etc), asta în ideea în care după ce ai obținut Autorizația îți vine ideea creață de a modifica ceea ce a fost autorizat.

Pentru a obține Autorizația de Construire put forat și racord electric am avut nevoie de un dosar, în dublu exemplar, cu:

Această listă de documente și avize variază în funcție de investiție (, casa etc.), localizare (utilitățile din zonă, magistrale, arii protejate etc.) și primărie.

Acum treaba stă în felul următor – poți angaja o firmă care să umble după avize (200 lei/) sau poți să le obții singur cum am făcut eu sperând ca într-o bună zi să se înființeze CAU-rile alea, care vor avea prețuri rezonabile pentru operațiunea de carat/transferat/învârtit hârtii de la o instituție la alta.

Timpul petrecut de la depunerea cererii pentru Certificatul de Urbanism și până la obținerea Autorizației de Construire a fost de 187 de zile (aproape 6 luni), cu 9 zile mai mult decât autorizația pentru gard. Se putea obține într-un timp și mai scurt dacă nu aș fi întâmpinat pe parcurs diverse problemuțe (până la urmă inerente) și în toată această poveste trebuie ținut cont de faptul că a fost vorba de un proiect mic/simplu. Nu degeaba se spune că atunci când vrei să te apuci să construiești propriu-zis o casă trebuie să iei în calcul faptul că vei alerga, un an înainte, după hârtii. Autorizația a fost acordată pentru o perioadă de 24 de luni cu posibilitate de prelungire.

După obținerea Autorizației mai trebuie plătită o taxă de 0,1% din investiție, către Inspectorul Teritorial în Construcții București-Ilfov și de făcut încă alte minim 2 drumuri.

Taxele și drumurile efectuate pentru obținerea Autorizației de Construire pentru puț și racord electric:

COSTURI DRUMURI
  • 1 Taxă – 13 lei
  • 1 Taxă pentru energie electrică – 113.05 lei
  • 1 Taxă Acordul de mediu – 100 lei
  • 1 Taxa Avizul de amplasament rețele apă potabilă și canal – 190,4 lei
  • 1 Consultanță tehnică de la A.N. – 332 lei
  • 1 Documentația tehnică – 610 lei
  • 1 Ridicare topografică – 600 lei
  • 1 Copie legalizată după Contractul de vânzare-cumpărare – 42 lei
  • 2 Extrase de Carte funciară – 40 lei
  • 1 Taxă Autorizație de construire – 12 lei
  • 1 Taxă Inspectoratul Teritorial în Construcții București-Ilfov – (?)
  • Primărie – 3
  • Avizul de amplasament pentru energie electrică – 2
  • Avizul de amplasament rețele apă potabilă și canal – 1
  • Consultanță tehnică de la A.N. Apele Române – 2
  • Ridicare topografică – 2
  • Notariat – 1
  • Documentația tehnică – 1
  • Notificare Inspectoratul Teritorial în Construcții București-Ilfov – (?)
TOTAL = 2052,45 (?) lei  TOTAL DRUMURI = 12 (?)

Compară cu Autorizației de Construire pentru gard.

Lasă un comentariu