Acordul de mediu (1) – 2019
Avizul de la mediu se ridică pentru Ilfov de la Agenția Pentru Protecția Mediului Ilfov (APM Ilfov) situată pe Aleea Lacul Morii Nr. 1 Sector 6, București. (adică pe malul Lacului Morii).
Traseul e următorul: la intrare, un portar îți notează seria cărții de identitate într-o condică, apoi te îndrumă undeva la etajul 2. Acolo găsești o canapea, un birou plin cu formulare și imediat în dreapta o cameră mică, unde te preia un consilier. Acesta iți verifică actele iar dacă nu sunt în regulă te trimite la plimbare, dacă sunt, te trimite să le depui la Registratură.
Eu aveam cererea incompletă. Noile cereri aveau și acceptul de procesare a datelor personale, deci trebuia refăcută după noul tipizat, însă bomboana de pe colivă a venit când mi-a spus că trebuie plătită taxa pentru aviz în valoare de 100 lei. Eu dornic să o plătesc pe loc, sau online, dar nu, instituția trăiește încă în vremuri de mult apuse… Taxa nu se putea plăti decât la trezorerie prin poștă (comision 5 lei). Pe bune? În 2019?
Nu aveam ce face. Am mers la o poștă din apropiere (Poștă Română în sine e un fel de muzeu al comunismului), am stat și acolo la o coadă, am reușit să plătesc taxa, m-am întors, am refăcut cererea, am mai stat încă odată la coadă, la consilier și apoi la încă o coadă la Registratură.
Actele necesare au fost:
- Cerere tip;
- Notificare întocmită conform Anexei 1 la Ordinul nr. 135/2010;
- Certificat de Urbanism (copie);
- Planuri anexă la Certificatul de Urbanism (copii);
- Chitanță pentru achitarea taxei.
Am așteptat aproape două săptămâni (asta era termenul standard de răspuns) și cu o zi înainte am sunat să văd stadiul cererii iar acesta era: „Veniți la noi sa luați o decizie…”.
Ok. Alt drum, dar de data asta am mers direct la consilierul care se ocupase de avizul meu, care mi-a înmânat o decizie în care scria că nu pot să-mi dea avizul pentru că în documentația depusă lipseau coordonatele stereo 70… și continuă doamna consilier: „fetele de la… ” nu știu ce departament, nu pot localiza terenul, mai ales ca în apropiere se află o rezervație naturală. Și mai spunea ea că aceste coordonate le obțin de la primărie. După ce fac rost de ele să le depun tot la ea ca să meargă lucrurile mai repede (probabil registratura ca la orice instituție de stat e un fel de înfundătură).
Am sunat la primărie și primăria m-a trimis la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Ilfov (OCPI Ilfov). Despre etapa asta aici.
Odată obținute coordonatele stereo, le-am dus la doamna consilier, care a mers cu mine la Registratură pentru a se sigura că ajung înapoi tot la ea.
Am mers apoi după alte 14 zile și am ridicat avizul, care nu arată ca cel de la gaze sau energie electrică. Un aviz favorabil însemna de fapt „Clasificarea notificării”. În caz contrar ar fi trebuit să fac un studiu de impact asupra mediului (și sincer nu vreau să mai știu câte alte hârtii și drumuri mai erau necesare și pentru asta).
ATENȚIE: o serie de aspecte privind autorizarea executării lucrărilor de construcții au fost îmbunătățite prin actualizarea substanțială a Legii nr. 50/1991, la finele anului 2019. Articolul de mai sus reflectă starea de fapt existentă la data publicării lui.
Acordul de mediu (2) – 2020
Odată cu pandemia Covid-19 am fost surprins să pot obține un nou aviz de mediu exclusiv on-line.
Practic am trimis toată documentația necesară (ca la primul aviz) pe e-mail-ul de la secțiunea contact de pe website-ul apmif.anpm.ro și am primit după 30 de zile avizul tot pe e-mail. Nu vă imaginați însă că totul a mers ca pe roate, fiecare etapă fiind acompaniată de telefoane, deoarece căsuța de poștă electronică a instituției avea o problemă cu conturile de outlook.com de pe care deși am putut trimite solicitarea, nu am primit înapoi nimic. Confirmarea de primire și numărul de înregistrare le-am obținut telefonic. Tot telefonic am fost contactat să adaug chitanța cu contravaloarea taxei pentru aviz – 100 lei, plătită de data asta prin transfer bancar (acum se poate plăti prin transfer bancar și la trezorerii). Avizul l-am primit numai după ce am folosit o adresa de e-mail Gmail, pentru a cere detalii despre stadiul cererii mele (trecuseră cele 30 de zile oficiale și eu nu primeam niciun feedback înapoi).
De asemenea, ca la orice instituție a statului, dimensiunea căsuței poștale era limitată la 10 Mb, motiv pentru care, pentru a putea trimite toate documentele am încărcat pe e-mail doar Cererea, Certificatul de Urbanism și Cartea de Identitate, iar restul de documente le-am atașat cu link în cloud.
Last Updated on 03.03.2022 by Mugo
pentru plata online a taxei, ti-au trimis detalii pentru plata sau pur si simplu transferi in contul lor si trimiti dovada catre ei ?
Date fiind problemele de comunicare pe care le-am întâmpinat am cerut doar o confirmare telefonică a contului și a sumei. În mod normal ei ar trebui să vă ofere toate informațiile necesare.
Salut!
mai am mediul de bifat pe lista si aici din ce am vazut, trebuie completat o lista cf legii de mai sus.
am gasit PDF ul de aici – https://web.archive.org/web/20170712014545/http://www.ddbra.ro/formulare-tipizate/Continut-cadru%20notificare%20pentru%20emitere%20acord%20de%20mediu.pdf , ceva in genul acesta ai depus si tu? sau e un formular ascuns iar pe undeva ?
cererea de unde ai obtinut o?
merci
Salut. Cerere este o anexa la legea 92/2018. Mai exact ANEXA Nr. 5A.
http://www.anpm.ro/documents/22999/40923236/NOTIFICARE+LG.+292+din+2018.doc
Și mai trebuie o declarație prin care le dai consimțământul că pot să îți proceseze datele personale.
http://www.anpm.ro/documents/22999/40923236/CERERE+CU+DECLARATIE.doc
Daca cunoasteti pe cineva care face documentatia tehnica pentru forare put! Va rog sa ma sunati la 0744496320.
Multumesc
Pentru uz casnic nu aveți nevoie de o documentație tehnică pentru un puț. Eu am avut nevoie pentru că era în combinație cu rețeaua electrică. Mai important mi s-a părut avizul de la Apele Române unde era menționată cantitate maximă de apă pe care o puteam extrage din pânza freatică (și care oricum era mai mare decât se poate folosi într-o locuință obișnuită).